Gdy klient nawiązuje współpracę z norweskim ubezpieczycielem IF , na swojej drodze spotyka pracownika, którego głównym zadaniem jest „dostarczyć możliwie najwyższą jakość obsługi klienta”. Ten artykuł opisuje w jaki sposób firma IF wprowadziła nową kulturę organizacyjną dzięki wykorzystaniu narzędzia BRIGHT do rekrutacji swoich pracowników.
Wykorzystanie wskaźników KPI stało się popularnym podejściem nie tylko na rynku ubezpieczycieli ale w szeroko rozumianym sektorze obsługi klienta. Niestety, takie podejście rodzi wyzwania w zakresie profesjonalnej obsługi klienta, gdzie w centrum działań jest często „bonus” i zbyt duża koncentracja na wskaźnikach KPI.
SKUTECZNA REKRUTACJA
IF zrezygnowała z bonusów sprzedażowych, tak aby w centrum uwagi był zawsze klient. Oprócz tego, IF wprowadziło kilka nowych rozwiązań , które mają zapewnić wysoką jakość obsługi klienta.
„Te działania odnoszą się, między innymi, do nowego procesu rekrutacyjnego” mówi Betina Maibom.
IF połączyło siły z Master Denmark wdrażając nowe narzędzie rekrutacyjne BRIGHT. BRIGHT został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić szybki i łatwy dostęp do mierzalnych danych w sytuacji gdzie wskaźnik: „doskonała obsługa” nie jest łatwy w zmierzeniu i ulega ciągłym zmianom.
ZADOWOLENI KLIENCI
Maibom wyjaśnia, iż proces rekrutacyjny IF został skrócony o 30% właśnie dzięki wykorzystaniu narzędzia BRIGHT do przeglądu kandydatów. Co więcej, według Jane Husen, manadżera obsługi klienta, BRIGHT dzięki koncentracji na nastawieniu na klienta, wspiera rozwój obecnych pracowników. Husen podkreśla, że odkąd IF wprowadziło BRIGHT wraz z innymi zmianami, satysfakcja klienta wzrosła o 8%. IF odnotowuje 3% poziom urlopów zdrowotnych wśród kluczowych pracowników oraz zwiększony poziom satysfakcji wśród wszystkich pracowników.
WYJĄTKOWE DOSTOSOWANIE
Jane Husein wyjaśnia iż wybrani pracownicy pomogli w dostosowaniu BRIGHT do potrzeb IF.
Jane Husen podkreśla, że głównym atrybutem BRIGHT, który wykorzystuje podczas rekrutacji, jest jego elastyczność.