7 sposobów na skuteczne wdrożenie online nowego pracownika (onboarding)

Data: 22.07.2022

Szczegółowy plan wdrożenia nowego pracownika tzw. pre i onboarding – zbuduj szczegółowy plan wdrożenia tak abyś Ty i Twój pracownik wiedział_ła co i kiedy się wydarzy. Plan wdrożenia może być przedstawiony w prezentacji PowerPoint, mailu lub intranecie, gdzie każdy slide/punkt opisuje jeden dzień wdrożenia - wybór narzędzia należy do Ciebie.
  1. Wyznacz cele - jasno przedstaw cel każdego zadania, tak aby pracownik rozumiał kiedy dane zadanie jest uznane za zakończone np. wyznacz cel szkolenia online, spotkania online lub innego zdania.
  2. Wyślij zestaw powitalny - pierwszego dnia pracy wyślij zestaw powitalny, np. bidon, etui na laptopa z logo firmy lub spersonalizowany kalendarz = zestaw gadżetów firmowych, na domowy adres swojego nowego pracownika. Może to być forma powitania nowego członka zespołu, nawet jeżeli pracuje zdalnie.
  3. Wyślij zaproszenia do kalendarza - zapraszaj na spotkania wybranych pracowników wysyłając im zaproszenia do kalendarzy, tak aby każdy znał cel spotkania, kiedy i co zostanie na nim omówione. Zaproszenie może mieć także formę video. Dostępne są narzędzia do personalizowana komunikacji video.
  4. Komunikuj się - jako pracodawca musisz pamiętać, że to bardzo ważne aby skutecznie wprowadzić nowego pracownika do firmy drogą online. Nowy pracownik musi się poczuć częścią zespołu nawet jeżeli pracuje zdalnie.
  5. Zaprezentuj kulturę organizacyjną, misję, wizję, wartości - to kolejny sposób na zbudowanie w nowym pracowniku poczucia przynależności do firmy - możesz wysłać nowemu pracownikowi dedykowaną prezentację i zaprosić na spotkanie Face2Face z szefami_wymi poszczególnych działów. 
  6. Zadania na start - przygotuj zestaw zadań do wykonania przez nowego pracownika w ciągu pierwszych dwóch tygodni. Cele tych zadań muszą być dobrze opisane. W ten sposób Twój nowy pracownik_czka uniknie poczucia frustracji wynikającej z braku zaangażowania w nowe działania. Będzie miał_a poczucie, że jego/jej wiedza i doświadczenie są cenne dla nowej firmy.
Wskazówki