7 sposobów na skuteczne wdrożenie online nowego pracownika (onboarding)
Data: 22.07.2022
Szczegółowy plan wdrożenia nowego pracownika tzw. pre i onboarding – zbuduj szczegółowy plan wdrożenia tak abyś Ty i Twój pracownik wiedział_ła co i kiedy się wydarzy. Plan wdrożenia może być przedstawiony w prezentacji PowerPoint, mailu lub intranecie, gdzie każdy slide/punkt opisuje jeden dzień wdrożenia - wybór narzędzia należy do Ciebie.
- Wyznacz cele - jasno przedstaw cel każdego zadania, tak aby pracownik rozumiał kiedy dane zadanie jest uznane za zakończone np. wyznacz cel szkolenia online, spotkania online lub innego zdania.
- Wyślij zestaw powitalny - pierwszego dnia pracy wyślij zestaw powitalny, np. bidon, etui na laptopa z logo firmy lub spersonalizowany kalendarz = zestaw gadżetów firmowych, na domowy adres swojego nowego pracownika. Może to być forma powitania nowego członka zespołu, nawet jeżeli pracuje zdalnie.
- Wyślij zaproszenia do kalendarza - zapraszaj na spotkania wybranych pracowników wysyłając im zaproszenia do kalendarzy, tak aby każdy znał cel spotkania, kiedy i co zostanie na nim omówione. Zaproszenie może mieć także formę video. Dostępne są narzędzia do personalizowana komunikacji video.
- Komunikuj się - jako pracodawca musisz pamiętać, że to bardzo ważne aby skutecznie wprowadzić nowego pracownika do firmy drogą online. Nowy pracownik musi się poczuć częścią zespołu nawet jeżeli pracuje zdalnie.
- Zaprezentuj kulturę organizacyjną, misję, wizję, wartości - to kolejny sposób na zbudowanie w nowym pracowniku poczucia przynależności do firmy - możesz wysłać nowemu pracownikowi dedykowaną prezentację i zaprosić na spotkanie Face2Face z szefami_wymi poszczególnych działów.
- Zadania na start - przygotuj zestaw zadań do wykonania przez nowego pracownika w ciągu pierwszych dwóch tygodni. Cele tych zadań muszą być dobrze opisane. W ten sposób Twój nowy pracownik_czka uniknie poczucia frustracji wynikającej z braku zaangażowania w nowe działania. Będzie miał_a poczucie, że jego/jej wiedza i doświadczenie są cenne dla nowej firmy.