IKEA rekrutuje z BRIGHT - test zachowań

Data: 14.09.2022

Jak znaleźć odpowiednich kandydatów na stanowisko obsługi klienta.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z włączenia BRIGHT w nasz proces rekrutacyjny. Dzięki temu narzędziu skróciliśmy czas rekrutacji I podnieśliśmy jej jakość" - HR generalist, IKEA, Kungens Kurva, Sweden

Wyzwanie
Co roku IKEA uruchamia dodatkową rekrutację na stanowiska obsługi klienta podczas gorącego, okresu letniego. Zainteresowanie jest duże, zwykle IKEA otrzymuje około 700-1100 zgłoszeń na 60-70 stanowisk jakie ma do zaoferowania. Johanna Langton, HR Generalist, opisuje jak mało efektywny był poprzedni proces rekrutacyjny: zbyt czasochłonny, za drogi, stronniczy, często zachowania kandydatów nie odzwierciedlały standardów obsługi klienta w IKEA.

Rozwiązanie
Celem stała się optymalizacja i podniesienie jakości procesu rekrutacyjnego w tym wyszukiwania i selekcji kandydatów. Zdecydowano, iż cały proces zostanie wsparty narzędziem BRIGHT, które zastąpi poprzednie rozwiązanie (angażowało 4 osoby przez 3 tygodnie). Kryteria rekrutacyjne zdefiniowane w BRIGHT pozwoliły na efektywną selekcję dużej ilości kandydatów, minimalizując ryzyko subiektywnych decyzji i zmniejszając koszt procesu rekrutacji. Wprowadzone w BRIGHT, kryteria rekrutacyjne do obsługi klienta, pozwoliły na zbudowanie bazy potencjalny kandydatów z najlepszym wynikiem, z której można skorzystać w dowolnym momencie.

Wynik
Korzystając z BRIGHT, IKEA buduje wykwalifikowaną bazę kandydatów, zmniejsza koszty i usprawnia procesy.